Barion Pixel
A weboldal cookiekat használ a felhasználói élmény növeléséhez.
Termékek Menü

Teljesítmény és hatékonyság fokozása a pneumatika terén

2018. 04. 20. 13:06:29

Már számos cikket  kaptál a pneumatikus berendezésekkel kapcsolatban, hogy lehetőleg minél több információval gazdagodhasson az ismeretállományod. Viszont most  úgy éreztem, hogy olyan bejegyzést hozok el, amelyben ismételten alapvető tanácsokat gyűjtök össze, melyek segítségével megtudhatod, hogy mit várhatunk el a  pneumatikus munkahengerektől, gondolok itt az erő és a sebesség szempontjából  megközelítve, hogy  mindezt olyan módon teszi e, ahogy  az tőlük elvárható a gazdaságosságot figyelembe véve. Remélem ez a bejegyzés is hasznos és  értékes  lesz számodra, hogy még inkább megismerhesd az ezzel kapcsolatos tudnivalókat.

Megfelelő méretű munkahenger

Először is  nagyon fontos lehet az, hogy mindig a megfelelő méretű hengert alkalmazzuk a berendezésünkben. A pneumatikus munkahengerekről tudjuk már azt, hogy sokféle változatban és  számtalan szabvány szerint készülnek. Lehet speciális isl, mely alatt  értem például a kompakt, mini és rövid löketű változatokat vagy épp a kör alakú és négyzetes profilokat. De  lehetnek  ezenkívül még  kis teljesítményű  úgynevezett „eldobható” egységek valamint a dugattyúrudas és dugattyúrúd nélküli darabok, hogy ne is soroljam tovább a lehetséges változatokat. A pneumatikát sokan rendkívül egyszerűnek mondják. Talán ennek is köszönhető szerintem a népszerűsége, amit az elmúlt években kivívott magának. Sőt azt is el lehet mondani, hogy a levegővel hajtott rendszerek igenis tartósak.  Ezt már csak az is igazolja, hogy akár ha hosszú éveken át működnek, akkor sem tapasztalhatunk semmiféle  problémát velük kapcsolatban. Szinte nincs is manapság olyan iparág,  ezt korábban is kiemeltem már, ahol ne jelenne meg a sűrített levegős technológia. Tehát, csak úgy a megemlítés szintjén néhány példát sorolnék  erre, az élelmiszeripartól egészen a csomagolóiparon át az autóiparig bárhol találkozhatsz vele.

A pneumatikus rendszerek legmegfelelőbb hasznosítása érdekében, néhány alapvető tanács átgondolása is érdemes lehet. Viszont ha már a takarékosságot említettem az előbb, akkor amellett sem mehetünk el, szó nélkül,  hogy ha megfelelő alkatrészeket választunk, akkor az alacsony energiafogyasztás előfeltételét is jobban tudjuk biztosítani.  Számos ügyfelemtől hallottam azt a megállapítást, amellyel én is egyet értek, hogy a pneumatikai költségek több, mint felét a energia költségek teszik ki, tehát nem kevés! Ezért is fontos a sűrített levegő pazarlásának az elkerülése, mivel csak így lesz igazán kifizetődő az alkalmazása. Ha ezt használjuk a munkánk során mindenképp oda kell figyelnünk rá még akkor is, ha azt mondjuk, hogy a levegő korlátlanul rendelkezésünkre áll.

Sebesség és csillapítás

A munkahengert gyors mozgásra késztetni természetesen lehetséges dolog. Ám ugyanilyen fontos, hogy meg is tudjuk  úgy állítani azt, hogy ne fejtsen ki olyan túlzott lökésterhelést, amely nem kívánt zajt és rezgést hozhat  létre. Miért fontos ez?   Azért lényeges dolog, mert ezek a nemkívánatos hatások károsíthatják a munkahengerünket, illetve magát a gépet is. Ma már a különböző szoftvereszközök nem csak a maximális munkahenger sebességeket ismerik, hanem a lassítási követelményeket is figyelembe tudják venni. Tehát elmondhatjuk, hogy  ezek a  szoftverek nagy segítségünkre vannak, hiszen  azonnal jelzik felénk, ha valami rendellenességet vesznek észre mivel figyelik és felismerik az adott termékre szóló változásokat. Jelzik is azonnal az eseteges eltéréseket, hogy tudjunk intézkedni, így a nagyobb bajokat melyek később esetleg komoly problémát jelentetnének ki tudjuk védeni a segítségével.

Ha az ideális csillapításról beszélünk, léteznek ilyenek a gyártók részéről amelynek segítségével el tudjuk azt érni, hogy  a munkahenger végénél  a henger véghelyzetnél történő megállítása optimális legyen. Azért is jó ha ez helyesen van beállítva,mert ezzel  csökkenthetjük a lökést, rázkódást, zajt és a ciklusidőt. Tehát ha megfelelő a beállítása a munkahengernek  akkor a dugattyúmozgás iránya végig egyforma  a teljes csillapítási ciklus során és ez teszi lehetővé aztán a pontosan nulla sebességet, amikor a dugattyú befejezi a munkavégzést. Ha rövidebb a ciklusidő akkor ezt még nagyobb előnynek mondhatjuk.

Bízom benne, hogy ebben a bejegyzésben is tudtam segíteni a pneumatikával kapcsolatos kérdések megválaszolásával. Ha megnézzük közelebbről. láthatjuk, hogy  nem is annyira bonyolult berendezések ezek, s azért is gazdaságos az alkalmazásuk, mert  nagymértékben megkönnyítik a munkánkat számos területen ahol alkalmazzák.